Co zrobić, żeby pozbyć się natłoku myśli i żyć w równowadze?

Wiecie, że przeciętny człowiek ma dziennie około 70 tysięcy myśli?!
Czy wydaje się wam, że natłok informacji i myśli dezorganizuje wasz umysł i zaburza jego równowagę? W dzisiejszym świecie przeładowanym informacjami, w którym mamy codziennie dziesiątki obowiązków o taki stan nietrudno.
A co wtedy się dzieje? Bardzo często zaczynamy działać w pośpiechu, impulsywnie usiłując rozwiązać problemy i wykonać zadania. Po drodze tracimy nasze poczucie humoru, kreatywność, elastyczność w dostosowywaniu się do nagłych sytuacji i modyfikowania planów, a także zdolność do obiektywnej oceny i do radzenia sobie w kryzysach. Zapominamy o naszych celach i zbaczamy z wyznaczonej drogi do ich osiągnięcia.

Brzmi znajomo? Nie martw się. Można uporządkować umysł, pozbyć się natłoku myśli i osiągnąć stan równowagi, w którym potrafimy w pełni skoncentrować się na konkretnym zadaniu.

A jak to zrobić? Jak odsunąć natrętne myśli i w pełni wykorzystać nasz potencjał i stworzyć spokojne środowisko do pracy?

1. Świadomie i starannie wybieraj zadania, aby uzyskać równowagę i zachować koncentrację. Podczas wykonywania pracy łatwo jest utracić koncentrację, jeśli zadanie jest niedopasowane. Najlepsze są zadania niezbyt trudne, aby nie wywołać poczucia lęku, ale też niezbyt łatwe, aby nie wywołać znudzenie.

2. Kontroluj sposób, w jaki zareagujesz na zewnętrzne okoliczności, co usprawni rozwiązywanie problemów. Polega to na zidentyfikowaniu i opisaniu odczuwanej emocji, co pomaga ją zrozumieć, znaleźć jej przyczyny i ją „przepracować”.

3. Postaraj się w pełni skoncentrować na wykonywanym zadaniu i zrezygnować z czynności, które cię będą od niego odrywać. Najbardziej skutecznym sposobem na to jest odizolowanie się od typowych „rozpraszaczy”: telefonów, maili i mediów społecznościowych. Utrata koncentracji podczas pracy jest niewskazana. Pamiętaj, że umysł potrzebuje czasu, by w pełni skoncentrować się na danym zadaniu, zwykle potrzeba na to od 5 do 20 minut.

4. Postaraj się dostosować swój harmonogram pracy do idealnego z punktu widzenia zdrowia i wydajności modelu: 17 minut przerwy na każde 52 minuty nieprzerwanej pracy. Oczywiście trudno zachować taki schemat, ale ważne jest, aby pamiętać o kilku krótkich przerwach w pracy.

5. Po przerwie od razu skieruj całą uwagę na pracę w celu odzyskania skupienia i koncentracji.

Poukładanie myśli i zorganizowanie umysłu w pracy nie jest trudne, jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek. Stosuj się konsekwentnie codziennie do tych porad, a szybko wprowadzisz równowagę w swoim umyśle i zobaczysz, że znowu wszytko jest proste.

Jeśli mimo tych porad nie wiesz jak uporządkować myśli lub wolisz pracować pod moim czujnym okiem, to zapraszam na indywidualną sesje coachingową, skontaktujcie się ze mną , pod moim nadzorem uporządkujesz myśli i stworzysz jasny plan działania!.

Przeczytaj również artykuł

Jak efektywnie planować.


Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.